paripixlar.blogg.se

2014-01-07
19:33:10

Avsnitt 10 - Pokémon Red & Blue
Gotta catch them all! Eller vad säger ni? Oavsett om ni älskar eller hatar Pokémon så hoppas vi att ni vill följa med oss detta avsnitt då vi spelar Pokémon Red och Blue. Dessutom kommer vi att prata en hel del om den stora Pokémon-invasionen som nådde Sverige någon gång i slutet på 90-talet/början på 00-talet. Åsikter, tankar och en hel del onödig fakta utlovas som vanligt.
 
Dessutom så pratar vi om spelåret 2013 - och går igenom de spel vi spelat, och pratar lite om vad vi tyckte var bäst i år.
 
Vi pratar också om vår upplevelse på White Mages konsert i Stockholm i slutet av 2013. White Mages är en liten orkester med David Westerlund i spetsen, som spelar musik från Final Fantasy. Vill man ha mer information om deras framtida konserter eller liknande så finns de på Facebook.
 
Intromusiken görs som vanligt av Bossfight.
Dessutom hör du musik från bla. Pokémon Red/Blue, Final Fantasy VII, IX, X samt Bioshock Infinite
 
Avsnittet finns på Itunes eller här:
https://archive.org/details/ParIPixlarAvsnitt10PokmonRedBlue 

Kommentarer:
#1: Grullman

Fin inledning av par i pixlars segertåg a la 2014. Bara att fortsätta på detta spår för ni går från klarhet till klarhet.

Igår rullade eftertexterna i beyond two souls. Håller med er att det är ett av de bästa spelen förra året. Gameplaymässigt var det väl inte mkt att hänga i julgranen men ojoj storyn, karaktärerna och stämningen var på topp.

Tack för en bra podcast.

2014-01-12 @ 08:49:17
#2: SpJ

Kommer ihåg när jag satt och lirade Pokémon blå/röd/gul. Jag var lite feg och vågade inte köpa dem eftersom Pokémon var ju inte det man skulle spela när man gick på högstadiet. Så jag letade upp dem på emulator och smyg spelade dem istället. Men dom e riktigt bra, så nästa gång jag hittar dem så kommer jag nog köpa dem för att få spela om dem på min GBC.

Riktigt bra lista på GOTY! Kan hålla med om de flesta :)
Jag håller med dig Robin om the last of us, dock enligt mig ÄR det generationens bästa. Vi har väldigt lika smak på spelen!

Filippa, jag blev bara mer sugen på att spela beyond nu. Trodde att det skulle ligga under julgranen men fick massa andra fina spel istället. Så jag får nog se till att leta upp det på någon fin spelbutik!

Tack som fan för en riktigt bra pod! Keep up the good wörk ;)

2014-01-15 @ 19:04:35
#3: Per

Bara ett snabbt litet tack för en bra pod!

2014-01-26 @ 22:53:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: