paripixlar.blogg.se

2014-03-06
19:41:06

Avsnitt 11 - Final Fantasy IX
 
Vi öppnar upp sagoboken betitlad Final Fantasy IX till PlayStation. Drakar, demoner, magi och hjältemod kantrar vägen genom detta 4 skivor långa spel. I avsnitt 11 av Par i Pixlar berättar vi om vår resa.
I den första delen av avsnittet pratar vi om hur vi upplevde spelet - och vad vi tycker om det. Efter det går vi vidare och sparar inte på spoilers då det pratas om karaktärerna, bossarna och går in på handlingen lite djupare.
 
Dessutom får vi ta del av en exklusivt material från White Mages senaste konsert i Stockholm. Vill man veta mer om dom så kan man besöka deras Facebook. Stort tack till David Westerlund för inspelningen.
 
Från och med detta avsnitt är Par i Pixlar också en del av Videospelsklubben.se
Besök gärna sidan och bekanta er med våra nya kollegor!
 
Intromusiken görs som vanligt av Bossfight.
Dessutom hör du musik från bla. Final Fantasy IX, Castlevania - Lords of Shadow 2 och Dishonoured.
 
Avsnittet finns på Itunes eller här:
https://archive.org/details/ParIPixlarAvsnitt11FinalFantasyIX 
 
 

Kommentar:
#1: Grullman

Hej! Jag brukar inte tjuvkolla vilka spel ni ska ta upp i podcasten så jag blev grymt glad då jag konstaterade att det var ett av mina favoritrollspel som ni skulle dissekera. Då jag hade playstation back then gjorde jag tappra försök att spela både Final Fantasy VII och VIII. Jag kom en bra bit in i båda spelen men av ngn anledning så slutförde jag dem aldrig. Det blev heller inte av att jag skaffade del IX. Förra året dammade jag av min gamla playstation och ropade hem Final Fantasy IX på tradera då jag ville ha ett old school japanskt rpg att sätta tänderna i. Vilken resa det blev. Jag fastnade totalt i denna underbara saga och det blev väldigt sena nätter vilket inte tillhör vanligheten längre som arbetandes 2-barnspappa.

Nämnde ni de fantastiska mellansekvenserna som verkligen är imponerande för sin tid? Om jag ska ta ut en beståndsdel i spelet som jag tycker lyser starkast så är det soundtracket (som också ropades hem från tradera). Jag tycker också att Zidane är en av de bättre huvudpersonerna som Square levererat. Han är så skönt positiv och inte så svår, trumpen och emo. Fantastiskt kul att höra er prata om spelet och möjligen blir det att spela det igen ngn gång.

2014-03-08 @ 13:26:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: